Księgi handlowe:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych
- opracowanie polityki rachunkowości
- opracowanie i modyfikacja zakładowego planu kont;
- prowadzenie ewidencji, w tym ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
- sporządzanie deklaracji podatkowych VAT i CIT oraz sprawozdawczych i dostarczanie ich do właściwych urzędów
- prowadzenie rejestrów VAT dla celów podatku VAT
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego;
- reprezentowanie podatnika przed Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
- przygotowywanie raportów finansowych zgodnie z wytycznymi obsługiwanego podmiotu;
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów:
- prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
- rozliczanie zasad ogólnych oraz podatku liniowego
- prowadzenie ewidencji, w tym ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
- sporządzanie deklaracji podatkowych VAT i PIT oraz sprawozdawczych i dostarczanie ich do właściwych urzędów
- sporządzanie rocznych deklaracji PIT;
- prowadzenie rejestrów VAT oraz sporządzanie deklaracji VAT;
- reprezentowanie podatnika przed Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
- przygotowywanie raportów finansowych zgodnie z wytycznymi obsługiwanego podmiotu;
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- prowadzenie ewidencji przychodów;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
- sporządzanie deklaracji podatkowych VAT i PIT oraz sprawozdawczych i dostarczanie ich do właściwych urzędów
- sporządzanie rocznych deklaracji PIT;
- prowadzenie rejestrów VAT oraz sporządzanie deklaracji VAT;
- sporządzanie rocznych deklaracji PIT;
- reprezentowanie podatnika przed Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
- przygotowywanie raportów finansowych zgodnie z wytycznymi obsługiwanego podmiotu;
Kadry i płace
- przygotowywanie umów o pracę zlecenia, o dzieło
- przygotowywanie dokumentacji do zatrudnienia
- rejestracja przedsiębiorstwa i pracowników w Urzędzie Skarbowym i ZUS;
- zakładanie i prowadzenie akt osobowych;
- opracowywanie listy płac;
- bieżąca obsługa umów o pracę, umów zleceń i umów o dzieło;
- sporządzanie deklaracji podatkowych oraz ubezpieczeniowych;
- przygotowywanie raportów kadrowo – płacowych;
- pomoc w sporządzaniu zaświadczeń o okresie zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników i innych dokumentów dotyczących pracowników.
Doradztwo biznesowe i gospodarcze
- pomoc w zakładaniu działalności gospodarczej jednoosobowej
- pomoc w rejestracji spółek
- pomoc w wyborze najkorzystniejszej formy działalności gospodarczej
- pomoc w wyborze najkorzystniejszej formy opodatkowania;
- pomoc w uzyskaniu dofinansowania;
- pomoc w uzyskaniu kredytu
W szczególności w początkowym stadium prowadzenia własnej firmy powinno się skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm jak Centrum Biznesu, gdzie możemy doradzić i podzielić się wieloletnim doświadczeniem. Dzięki temu uda się uniknąć błędów, gdyż jak mówi stara maksyma: nieznajomość prawa szkodzi!
Nasz dział prawny to nie tylko pomoc dla nowicjuszy na rynku. Od lat świadczymy usługi dla wszystkich form prowadzenia działalności.
Do zakresu naszych usług należy:
-
- doradzamy w zakresie doboru formy podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej;
-
- doradzamy w związku z tworzeniem spółek, zarówno z udziałem polskiego jak i obcego kapitału;
-
- prowadzimy rejestrację spółek, dokonaniem zmian, przekształceniem;
-
- oferujemy pomoc prawną związaną z wzorem umów (np. umowy cywilno-prawne, umowy handlowe, umowy najmu lokalu);
-
- doradzamy i reprezentujemy strony w związku z windykacją należności;
-
- doradzamy w zakresie prawa pracy;
-
- zabezpieczamy interesy naszych Klientów.